Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(3)
Autor
Błaszczyk Klaudia
(2)
Błachnio Aleksandra (1977- )
(1)
Drzewowski Mirosław
(1)
Maliszewski Wojciech Jan
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(2)
niemiecki
(1)
Temat
Komunikacja społeczna
(2)
Szkolnictwo
(2)
Interakcje społeczne
(1)
Interakcjonizm symboliczny
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Oświata
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Uczniowie
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Interakcje komunikacyjne w edukacji z perspektywy sytuacyjności i kontekstowości znaczeń to obszerna praca zbiorowa, będąca pokłosiem międzynarodowej konferencji naukowej. Książka składająca się z czterech części ma charakter interdyscyplinarny. Autorzy tekstów - reprezentujący różne ośrodki akademickie w kraju i za granicą- włączają się w nurt współczesnych, niezwykle interesujących i bardzo złożonych rozważań z zakresu szeroko pojętego komunikowania społecznego w edukacji. Główną zaletą książki jest wielowątkowość i wieloaspek-towość podejmowanych zagadnień, zorientowanych zwłaszcza na kwestie wielości znaczeń i wymiarów w edukacji w odniesieniu do symbolicznej sfery kultury, komunikacji symbolicznej (część pierwsza) oraz postrzeganych przez pryzmat społecznego kontekstu znaczeń w edukacyjnych zdarzeniach komunikacyjnych (część druga), a także rozpoznawanych z perspektywy normatywnego i interpretatywnego modelu interakcji komunikatywnej (część trzecia), jak również usytuowanych w obszarze edukacji akademickiej (część czwarta). Praca przeznaczona jest dla szerokiego kręgu osób interesujących się zagadnieniami komunikacji społecznej, w tym zwłaszcza dla nauczycieli szkół różnych typów, a także dla studentów i nauczycieli akademickich.Z recenzji wydawniczej prof. zw. dr hab. Urszuli Ostrowskiej
Część I * SYMBOLICZNA SFERA KULTURY, KOMUNIKACJA SYMBOLICZNA A INTERAKCJA - WIELOŚĆ ZNACZEŁ I WYMIARÓW W EDUKACJI * Boris Vladislavovich Kaigorodov, Adiya Adgamovna Zakaryayeva * Education and Mass Media as the Factors of Developing Modern Elite * Józef Podgórecki * Główne sfery wykorzystania komunikacji społecznej * Małgorzata Jopek-Bizon * Twórczość nieprofesjonalnych artystów i animatorów kultury jako forma komunikacji regionalnej (na przykładzie twórczości M. Jopek, Cz. Rusek i W. Ficoń) * Józef Jagas * Kulturowe wyznaczniki komunikacji społecznej w edukacji * Magdalena Janota-Bzowska * Okiem mistrza i okiem ucznia - rozważania o relacjach między nauczycielem i uczniem w obszarze sztuk pięknych * Marta Szabelska-Holeksa * Interpersonalna komunikacja i dialog pomiędzy nauczycielem a uczniem w obszarze spotkań ze sztuką * Klaudia Węc * Kompetencje psychoanalityczne w budowaniu dialogu wychowawczego * Zofia Remiszewska * Konteksty ambiwalencji w ramach wartości absorbowanych przez młodzież w odniesieniu do kultury popularnej * Anita Stefańska * Dramaterapia jako proces nadawania znaczeń przez uczniów z niepełnoprawnością intelektualną * Część II * SPOŁECZNY KONTEKST ZNACZEŁ W EDUKACYJNYCH WYDARZENIACH KOMUNIKACYJNYCH W PERSPEKTYWIE INTERAKCJI * Jolanta Rzeźnicka-Krupa * Analiza kulturowych znaczeń dyskursu w perspektywie symbolicznego interakcjonizmu G.H. Meada oraz w ujęciu teorii przemocy symbolicznej P. Bourdieu (z badań nad dziecięcym dyskursem) * Jan F. Jacko * Koncepcja edukacji w kontekście Platońskiego paradoksu wiedzy * Barbara Kutrowska * Komunikacja interpersonalna w procesie edukacyjnym - rytuały interakcyjne * Aleksandra Minczanowska * Podmiotowe aspekty relacji interpersonalnych w edukacji * Małgorzata Schneider * Nauczyciel w sytuacji komunikacyjnej (zadania i kompetencje nauczyciela) * Mariola Lachawiec * Komunikowanie społeczne w edukacji. Sytuacje komunikacyjne - uczeń jako interakcja symboliczna * Małgorzata Kunicka * Konformizm jako predykator dużego dystansu władzy w szkole * Dorota Podgórska-Jachnik * Autorytarne i dialogowe wzorce komunikacji nauczyciel-rodzice a praktyka wychowawcza * Barbara Olszewska * Autorytarne i dialogowe wzorce komunikacji nauczyciel-dziecko w praktyce wychowawczej * Marta Ułaszewska-Żuk, Mariusz Żuk * Kompetencja metapoznawcza jako wyznacznik kompetencji komunikacyjnej - refleksje w kontekście komunikacyjnych zdolności i postaw nauczyciela * Małgorzata Zalewska-Bujak * Kompetencje komunikacyjne nauczyciela w nowych realiach cywilizacyjnych * lnetta Nowosad ,, Uczenie się "jako budowanie nowej jakości procesów komunikacyjnych nauczyciel-uczeń. Przykład,,uczącej się szkoły" * Janusz Ropski * Kierowanie placówką oświatową w myśl teorii strukturalno-funkcjonalnej i interakcjonizmu symbolicznego * Część III * NORMATYWNY I INTERPRETACYJNY MODEL INTERAKCJI KOMUNIKACYJNEJ W EDUKACJI * - MNOGOŚĆ SYTUACJI * Klaudia Błaszczyk * Relacje i interakcje nauczyciel-uczeń a modele komunikacji społecznej * Zuzanna Zbróg, Piotr Zbróg * Interakcje komunikacyjne w edukacji - stan obecny i możliwości modyfikacji * Arkadiusz Wąsiński * Nowe strategie myślenia jako alternatywne spojrzenie na asymetryczną interakcję komunikacyjną nauczyciel-uczeń w procesie edukacyjnym * Agata Popławska * Modele komunikacji a interakcje nauczyciel-uczeń * Izabela Łuc * Wulgaryzacj a języka w środowiskowej komunikacji nieoficjalnej uczniów jako współczesne wyzwanie dla nauczyciela i edukacji * Małgorzata Mikołajczak * Szkolne lekcje "na dwa glosy", czyli słowo o komunikacyjnym ,, rozmijaniu" * Krystyna Zatoń * Znaczenie informacji werbalnej w procesie nauczania i uczenia się czynności motorycznych * Andrzej Klarowicz * Haptyka jako metoda uświadamiania wrażeń kinestetycznych * Stanisław Jakubowicz, Stanisław Plebański, Kornelia Rybicka, Beata Udzik * (Kon)teksty humanistyczno-przyrodnicze w szkolnej klasie * Jadwiga Oleksy * Tekst podręcznika jako narzędzie komunikacji edukacyjnej * Część IV * WIELOWYMIAROWOŚĆ INTERAKCJI KOMUNIKACYJNYC W EDUKACJI AKADEMICKIEJ * Beata Bochnia * Komunikacja jako proces wzajemnego porozumiewania się - uczenie przez dyskusję * Anna Kuciejczyk * Blokujące i motywujące komunikaty wykładowców - komunikat z badania relacji studentów i nauczycieli akademickich * Kazimierz Czerwiński * Interakcje nauczyciel akademicki-student jako potencjalne pole kształtowe kompetencji obywatelskich * Izabela Jabłońska * Proces komunikacji warunkiem poprawnych relacji nauczyciel akademicki -student * Janusz Mika * Komunikacja społeczna a system edukacji w Republice Czeskiej w świetle nowych wyzwań dla pedagogiki * Marian Marcinkowski * Wybrane osobowościowe uwarunkowania efektywności zawodowej nauczycieli * Katarzyna Borawska-Kalbarczyk, Monika Zińczuk * Metoda projektów jako sposób aktywizacji przestrzeni komunikacyjnej * w nauczaniu dydaktyki * Kinga Tucholska, Marian Fiedor * Klimat sprzyjający nauce akademickiej a psychologiczne funkcjonowanie studentów - implikacje teorii autodeterminacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Materiały z konferencji zorganizowanej przez Instytut Ekonomii i Zarządzania Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Instytut Pedagogiki Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego
Autorzy artykułów chcą wywołać dyskusję, ale i diagnozować problematykę zarządzania oraz negocjacji w odniesieniu do zagadnień edukacyjnych, zwłaszcza do problematyki szkolnictwa wyższego. Próbują dokonać identyfikacji twardych i miękkich kompetencji kadry kierowniczej oraz nauczycieli warunkujących sprawność procesów planowania, organizowania, przewodzenia i kontrolowania. Umożliwiają też poznanie oraz propagują nowoczesne myśli naukowe dotyczące roli komunikacji oraz negocjacji w procesie zarządzania procesem edukacji we współczesnej szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1599 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Bibliogr. s. 325-351.
Wstęp i spis treści również w jęz. ang., niem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5728 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej